reklama

Hrdi na rodinu

pred par dnami prebehol mojou pozornostou odkaz na toto podujatie. Nadsena titulkom a pozitivne inspirovana, rozhodla som zucastnit, spolu s detmi. Potom som si vsak precitala podrobnejsie informacie a moje prvotne nadsenie opadlo. Citujem z webstranky podujatia: „Rodina je skutočne úžasná a výnimočná, lebo sa v nej rodia a najlepšie vychovávajú deti. Nikde inde sa to lepšie nedá. Nič iné nie je také výnimočné a žiadne iné priateľské vzťahy sa rodine založenej manželstvom nevyrovnajú. Rodina si zaslúži svoje výnimočné postavenie" Hrdí na rodinu je neformálna platforma, ktorá je tu: Pre každého, kto si stále myslí, rovnako ako my, že otec a mama nastálo sú to najlepšie pre deti! Pre každého, kto stále považuje rodinu a manželstvo za úžasné a výnimočné! Pre každého, kto vie, že bez generácií rodín našich starých mám, pramám a otcov a praotcov by sme tu neboli my."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Nahle som si uvedomila, ze zucastnit sa takejto akcie by bola otvorena provokacia. Nieze by som s vyssie uvedenym nesuhlasila, prave naopak, ale som slobodna mamicka, vychovavam sama dve deti a ukazat sa na takejto akcii ako hrda matka bez partnera, to by asi nebol dobry napad. A nie, rozhodne som to takto nechcela. Chcela som sa vydat a mat kompletnu rodinu, prave taku o ktorej tato platforma pise, a chcela som ju prave preto, ze verim, ze taka rodina ma svoj zmysel. Lenze do manzelstva sa donutit neda. A ak po zasnubach a prichode dietata jeden z partnerov nahodou zmeni nazor, ci zisti ze do zenby/vydaja sa mu/jej nechce, alebo ze na nu nie je este pripraveny, ako to moze ten druhy partner zmenit? Ma nadalej zostavat vo vztahu ktory nenaplna jeho presvedcenie o kompletnej rodine alebo sa ma vykaslat na prezitky spolocnosti ktore su zauzivane tisicrocia a ma zit vztah bez manzelstva? Ide o to mat na rodinu papier alebo byt skutocne stastni aj bez papiera? Ja som vzdy tuzila mat oboje, byt stastna aj s papierom. Ale ako som napisala, nato musia byt dvaja. A ak nahodou nie su co dalej? Ostavat vo vztahu s partnerom ktory nepovazuje za dolezite to iste co vy? Alebo mozno povazuje ale nateraz sa rozhodol viac bat a cuvat ako zit a napredovat? Alebo tu rodinu rozbit a hladat si vsetko po com tuzite v niekom inom? Je to tak spravne, neprehlusil nas nahodou iba hlas nasho ega? Co to vlastne znamena, MAT kompletnu rodinu? Kde je skryty hlbsi zmysel, ved urcite nemoze byt v tom ze nieco vlastnime vsak? A v pripade, ze sa rozhodnete ist svojou vlastnou cestou uz nemate byt naco hrdi? Byt hrdy na rodinu znamena byt hrdy iba na kompletnu rodinu? A co ludia ktorym partner nedajboze zomrel ci vazne ochorel a nemozu sa nim pochvalit? A co ludia co maju uzasnu rodinu ale nemaju na nu papier lebo sa tak sami slobodne rozhodli? Tiez nemaju pravo byt hrdi? Jasne, ze to nie je tradicne manzelstvo, ale co nim je? Svadba v dvadsiatke, mladucka matka s kopou deti na krku a chlap rovno z prace do krcmy? Alebo matka obskakujuca vsetkych zucastnenych, otec s nohami na stole, ktory nechce byt ruseny nikym a nicim. A ked mu nahodou prebehne dieta popred live prenos aktualneho sportoveho podujatia zvozi ho pod ciernu zem, vykrici mu ze mu neda chvilu pokoj, ze je to zasran a darmozrac, nedajboze ho zmlati a ked pribehne matka ochranovat dieta, ujde sa aj jej. Toto nie je ziadne scifi, v tomto sa vyrastala ja a urcite vela mojich rovesnikov. A drviva vacsina mam sa nikdy nerozviedla a tak maju dodnes kompletnu rodinu. Mame byt naco hrdi? Maju byt naco hrdi taki otcovia? To hadam nie. Ovela vacsi zmysel snad ma sa tej rodine venovat, naozaj aktivne venovat, pracovat na vztahoch, so svojou partnerkou aj detmi. Vnimat potreby kazdeho clena a bez ohladu na vek ich brat so vsetkou vaznostou a snazit sa ich vramci moznosti naplnat. A ked sa dieta po tisici krat spyta „preco" neodseknut iba „preto", „lebo som povedal" alebo „zavri si uz hubu lebo po nej dostanes". Predsa mat rodinu neznamena nic co mozete uchopit alebo si postavit niekam na piedestal. Mat rodinu je vysada, moznost kazdy den sa snazit byt co najlepsim otcom, matkou ci dietatom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som slobodna mamicka, mam dve krasne deti a nebala som sa dat najavo partnerovi, ze pre mna ten papier zmysel ma. A samozrejme vsetko co s nim suvisi. Vraj je to iba papier a vymysel spolocnosti. Ale kto je spolocnost? Ved to sme my, my sme si ju vytvorili a my v nej zijeme, my sme dospeli k potrebe uzatvarania zvazkov, tak preco sa dnes najdu jednotlivci ktori sa tvaria ze ich sa to netyka, ved aj oni su spolocnost. Myslim si, ze mam byt naco hrda. Iste, partner odisiel a nam sa zije tazsie. Ale radsej budem zit tazko a uprimne a vychovam svoje dcery v laske a sebaucte, ako zostat vo vztahu, v ktorom budem nestastna neustale upustat zo svojich priorit a moje dcery budu sice v kompletnej rodine ale s vecne frustrovanou mamou, ktora bude po nociach plakat do vankusa. Je sucastou vztahu robit kompromisy a prajem si mat vztah v ktorom ich dokazu robit obaja, so zrelou uvahou, jeden pre druheho, ale najma sami pre seba. S vedomim ze naozaj robime maximum. Len tak dokazeme z nasich deti vychovat zdravych ludi, ktori jedneho dna budu viest pokojnejsie zivoty a ustalenejsie partnerske vztahy. Ked ich vychovame v prostredi so zdravou sebauctou, kde sa nebudu uplatnovat patriarchaty ci matriarchaty, kde sa nebude umlcovat hlas dietata z titulu mensieho, ci menejcenneho ci proste niekoho, kto nemoze mat ziadne problemy, zatial co rodicia ich maju kopec a su omnoho dolezitejsie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslim, ze tato platforma ma dobre umysly a taketo podujatia maju zmysel, skor by sa vsak malo dbat na hlbku a kvalitu ako na obal. Lebo to ze mate oboch rodicov nie je garancia nicoho. A tiez si myslim, ze v popise by dobuducna mohla pribudnut veta „A pre vsetkych ktori su ochotni sa pobit zato aby taku rodinu mali. A to nielen na papieri ale naozaj. A to aj za cenu ze nacas ostanu sami."

Lucia Slimakova

Lucia Slimakova

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  1x

mama na plny uvazok Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu